Opslagstavlen

Januar 2025

Rigtig godt nytår til jer alle

I skrivende stund er Indkaldelse til generalforsamling (ligger under generalforsamlinger), som finder sted søndag den 16. februar, kl. 1000, sendt ud på mail til de fleste af jer (111 medlemmer); de resterende 17 modtager en kuvert en af de nærmeste dage. Endvidere er Aktivitetskalender 2025 (ligger under aktiviteter) med i pakken.

September 2024

Medlemsliste opdatering

Kære medlemmer. I samarbejde med havnefogeden og vores forsikringsselskab er vi i gang med at a’jourføre vores medlemsliste. Vi beder venligst om, at du oplyser/bekræfter, hvilken type din båd er, hvor mange fod den er, hvad din båd hedder og hvilken plads du ligger på; har du ændret adresse, tlf.nr. eller email, så vil vi også gerne vide det. Skriv til kassereren, Niels Gregart på frv.baadelaug@gmail.com

April 2024

Forsikring – kollektiv <> lovpligtig

Vi har været i dialog med Topdanmark vedr. vores kollektive ansvarsforsikring og her er resultatet.

Ligger din båd i Frederiksværk Havn kræver havnen, at du har en ansvarsforsikring; den forsikring kan være den kollektive ansvarsforsikring, du kan tegne via Bådelauget – du kan naturligvis også tegne din egen forsikring. Både der umiddelbart kan omfattes af vores kollektive forsikring, er fartøjer under 15 meter, som ikke er planende – altså ikke speedbåde og vandscootere.

Det er kun både der ikke kræver den lovpligtige ansvarsforsikring, der kan omfattes af den kollektive bådansvarsforsikring.

Speedbåde, både og vandscootere eller lignende, som kræver et speedbåds-certifikat og dermed en lovpligtig ansvarsforsikring, skal have deres egen police/forsikring.  

 Årsagen er, at siden 15 maj 2018 har det været et krav, at speedbåde eller vandscootere skal have en lovpligtig ansvarsforsikring og der skal under sejlads, kunne fremlægges dokumentation over for myndighederne om, at båden er ansvarsforsikret og forsikringen opfylder lovens krav.  

Dokumentationen skal bl.a. indeholde fartøjets identifikations nr. (bygge nr./skrog nr.) og det skal også dokumenteres, at forsikringen er i kraft og betalt.

Det er dit eget ansvar overfor dig selv og havnen at have den korrekte ansvarsforsikring.

Du bør læse mere på Søfartsstyrelsens hjemmeside: https://www.soefartsstyrelsen.dk/fritidssejlads/beviser-og-certifikater/speedbaadsbevis Nederst på siden finder du en hurtig og nem beregner, som kan fortælle, om dit fartøj kræver speedbåds-certifikat.

Har du i 2024 betalt for en kollektiv ansvarsforsikring, hvor du rettelig skal have en selvstændig lovpligtig ansvarsforsikring, kan du naturligvis får refunderet de kr. 230,- du har betalt til Bådelauget for forsikringen. Du skal blot henvende dig til kassereren, Niels Gregart, via mail frv.baadelaug@gmail.com

Arbejdsdage i klubhuset

Lørdag den 6. april og lørdag 13. april fik klubhuset en ordentlig omgang – huset og stakittet blev malet, skuret blev ryddet og fik en ny tagplade, der blev luget ukrudt, der kom ny Dannebrogsstander i flagstangen, der blev pudset vinduer og ryddet op inden døre. Din bestyrelse – stærkt støttet af Birthe, Jytte og Lars – klarede ærterne. Malingen var sponseret af et af vores trofaste medlemmer – mange tak for det!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *